Vrem sa trimitem mailuri, dar nu reusim, "eroare ceva cu RBL"

  • Posted on: 7 January 2009
  • By: Valics Lehel

Suntem o firma care ofera servicii de gazduire, gazduim cateva sute de domenii, pina acum fara probleme majore. Insa de curand clientii nostrii se pling ca nu reusesc sa trimita mailuri, desi ei fac tot ce este specificat de noi in contract, nu fac nimic gresit. Culmea e ca AU DREPTATE. Chiar nu fac nimic gresit.
Insa totusi problema persista. In ultimele luni am fost sunati de nenumarate ori ca primesc o eroare, ceva cu RBL, spamhause, nici ei nu stiu exact, insa noua fisa ne-a picat.
Am investigat putin problema si solutia nu e tocmai roza, si sunt sigur ca nu suntem singura firma care are aceasta problema.

De fapt problema e la providerii nostrii de internet si ar cam trebui sa enumar pe toti, RDS, Romtelecom, Vodafone, Orange ... cei mai vizati, crema ISP-urilor.

Haideti sa le luam la rand.

Prima oara problema a aparut la RDS. Tot mai multi s-au plins ca nu reusesc sa trimita mailuri prin RDS, problema fiind cel mai sus mentionat la inceput sau mai nou nici macar nu gaseste serverul pe portul 25, portul prin care ies mailurile (SMTP). Dar prin webmail (cu navigatorul) totul e OK.
Investigand au gasit 2 probleme. Una era ca multe IP-uri de la RDS au fost puse pe liste de SPAM, iar acestea fiind dinamice, se alocau la fiecare conectare altor persoane, astfel riscau unii clienti sa nu poata trimite mail ca au primit un IP care era pe o lista neagra. SOLUTIA: Reconectare, reconectare si iar reconectare, ca la un anumit moment se ajungea ca sa fie mai multe IP-uri blocate decat neblocate.
Si asa a aparut a doua problema, RDS a blocat porturile 25, ca sa poti trimite mail prin ei, trebuia sa folosesti SMTP RDS, cu username-ul si parola pe care l-au dat la semnarea contractului. Normal nu au anuntat ei prea mult treaba asta, au facut-o asa pe ascuns. Sau oricum, nimic marketing in spate cum ar fi fost normal. Am sfatuit clientii sa incerce sa ia oricum un IP fix, dar RDS nu prea ofera IP static.

Romtelecom, o situatie cam similara cu cel de la RDS, adica dupa un timp cam toate IP-urile erau pe lista neagra. Asfel unele liste au blocat toatra clasa de IP-uri RT. Aici solutia a fost relativ simpla, pentru 2EUR pe luna in plus, primesti IP static (fix) si scapi de problema.

Orange si Vodafone. Au aparut acele modemuri minune (sau telefoane), superbe ca idee, adica ai telefon sau un mic modem USB, ai net. PERFECT, mai mult nici nu trebuie. Insa problemele au aparut si aici. Aceste modemuri nu trimiteau corect datele catre unele servere SMTP, astfel rapid au foat blocate de liste de RBL. Deci, nu se putea trimite mail daca te conectai prin aceste modemuri. IP dinamic, deci solutia nu a ajutat nici aici de a cere delistare sau asa ceva. Problema era destul de grava. :a inceput am sunat la suport si nu au reusit sa zica nimic, decat ca nu au ce face. Ulterior pe forumuri am gasit ca de fapt solutie exista, trebuie sa te folosesti de SMTPul oferit de ei. INSA nespecificat deloc, doar pe ghicite. Daca esti in spatele Vodafone, smtp1.xnet.ro rezolva situatia, pe Orange mail.orangenet.ro, merge bine, dar nicaieri specificat si nici macar suportul tehnic nu stia sa te indrume. Pacat, dar bine ca e solutie.

Deci, acasa am Romtelecom, SMTP prin Romtelecom, la firma RDS, deci alt SMTP, in calatorii Vodafone, alt SMTP si asa am ajuns ca sa am mai multe SMTP-uri ca iesire decat conturi de email. :-) Frumos, nu ?!

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.